Przystanek Jemielno to również wrota do Krainy Łęgów Odrzańskich, choć oddalone nieco od Szlaku Odry i Doliny Baryczy to jednak połączone z nimi szlakami rowerowymi poprowadzonymi przez okoliczne lasy.

Idealne jeśli szukasz miejsca do organizacji wycieczek szkolnych, zielonych szkół czy obozów sportowych, gotowe również na przyjęcie seniorów.
Jeśli wybierasz się do Jemielna to warto przyjechać na dłużej.
Zapraszamy do schroniska turystycznego „Pod Lipami” w Jemielnie. Schronisko oferuje tanie noclegi w pokojach jedno-, dwu- i trzyosobowych. W obiekcie znajduje się kuchnia samoobsługowa z jadalnią oraz salą konferencyjną. www.szlakodry.pl/item/schronisko-jemielno
Schronisko jest umiejscowione w bliskim sąsiedztwie infrastruktury sportowej, do której należą: sala sportowa, 2 boiska wielofunkcyjne ze sztuczną nawierzchnią, place zabaw. Wokół budynku znajduje się teren urządzony do biwakowania i grillowania z miejscem na ognisko i wiata. Do dyspozycji gości pozostaje 40 rowerów, co daje możliwość podróżowania pomiędzy dwoma cennymi przyrodniczo dolinami rzek Baryczy i Odry, objętymi ochroną w ramach sieci Natura 2000.
Dodatkowym atutem jest piesza ścieżka edukacyjno – przyrodnicza Przyroda Wokół Nas, która zatacza pętlę przy schronisku,
oraz ścieżka pn. Południowe Wzgórza Jemielna, po wzgórzach będących pozostałością po morenie czołowej lodowca.
Oferta pobytu może być rozszerzona w zależności od opcji: o spływy kajakowe, animacje dla dzieci, warsztaty z ceramiki, zielarstwa, pszczelarstwa i rękodzieła. Współpracujemy również z Centrum Przyrodniczym w Trzcinicy, które prowadzi warsztaty z zakresu czynnej ochrony przyrody. Dla gości przygotowanych jest 40 miejsc noclegowych jedno-, dwu- i trzyosobowe (pokoje trzy osobowe mają łazienki wspólne na piętrze).

Schronisko pod Lipami to dobry punkt startowy do rozpoczęcia przygody z drogami rowerowymi gminy Jemielno, urokliwych spacerów po polodowcowych wzgórzach i zwiedzaniu z zagadkowym questem Jemielna.
(QUEST)
Szlak rowerowy
Przed wyjazdem można zrobić szybki przegląd rowerów, napompować koła w punkcie serwisowym i ruszyć na zachód w kierunku leśnych ostępów.
Na pewno jej największym atutem jest przyroda i zróżnicowane krajobrazy 30 km śródleśnej trasy. Kwintesencja gminy Jemielno. To właśnie tu znajdziecie wielki spokój i upragnioną ciszę. Z dala od tłumów będziecie mogli skorzystać z dobrodziejstw unikalnej przyrody i świeżego powietrza. Bory sosnowe to najlepsze lekarstwo na wszelkie dolegliwości układu oddechowego, ale też dobry sposób na zmęczenie i stres. www.szlakodry.pl/przez-lasy-jemielna
(ULOTKA DO POBRANIA)
Szlak Pieszy
Opuszczając urokliwe” Schronisko Pod Lipami” na przyrodniczy spacer w kierunku stepowych wzgórz, który potrwa do 2 godzin trasą o długości 2 km. Na wyprawę warto zabrać lornetki. Podczas pieszej wycieczki dowiemy się więcej o lodowcowym pochodzeniu Wzgórz Wińskich

Lasy wokół Jemielna to jego największy atut. Latem jagody, a jesienią zapraszamy na grzyby, to prawdziwy raj runa leśnego.

Przedstawiamy poniżej zbiór ofert usług możliwych do wykorzystania przez grupy odbiorców Schroniska w Jemielnie

Rejs Szkutą „Łęgowa Dama”
Serdecznie zapraszamy do podziwiania Krainy Łęgów Odrzańskich z pokładu „Łęgowej Damy” – szkuty pasażerskiej pływającej po Odrze.

Rejsy odbywają z Portu Ścinawa do Tarchalic i z powrotem (długość trasy 6 km)
lub w kierunku Chobieni i z powrotem (długość trasy 6 km)

Czas rejsu : ok. 2 godziny

Podczas rejsu mamy możliwość wysłuchania opowieści przewodnika o Odrze, jako żeglownym szlaku, zachwycającej przyrodą rzece, mieście Ścinawa i zachodzących w jej historii zmianach, w tym Porcie Ścinawa. Pozostałości po dawnej kulturze słowiańskiej, której elementy można jeszcze podziwiać w Tarchalicach ( piece dymarskie) i Chobieni.

UWAGA !!!
Maksymalna ilość uczestników rejsu: 10 osób
(podczas gdy jedna grupa pływa pozostali biorą udział w animacjach opisanych poniżej na brzegu w Porcie Ścinawa lub za pomocą questa zwiedza Ścinawę.)

Bilety ulgowe dla seniorów 15 zł za os.

Spływ kajakowy

Kompleksowa organizacja spływu kajakowego jednodniowego 2-3 godzinnego Doliną Baryczy dla grupy do 40 osób.
Trasa:
Wąsosz – Wierzowice
Lub
Sądowel – Ryczeń
W skład oferty wchodzą:
1) kajak dwuosobowy typu Sprinter II (30 sztuk) + wiosła + kapok;
2) transport kajaków z siedziby do miejsca wodowania i odbioru kajaków;
3) krótkie szkolenie z zasad zachowania na wodzie

Więcej o spływach na www.meander.turystyka.pl

Gra Terenowa

Przedstawiamy Państwu ofertę gry terenowej Team – building, to fenomenalny sposób na poznanie regionu i jego historii od innej strony. Świetny pomysł na aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz nowatorskie podejście do rywalizacji. Dedykujemy ją dla różnych grup, w których ważne jest budowanie zespołów i wewnętrznych relacji między ich członkami.
Gra terenowa w okolicy Jemielna. Osią gry będzie zbieranie przez drużyny punktów za wykonanie różnych zadań. Zadania będą różnorodne. Gra zostanie zaprojektowana tak, by składała się z kart zadań do wykonania. Zadaniem drużyn będzie pozyskanie w danym czasie jak największej liczby kart i wykonanie jak największej liczby punktowanych zadań. Zadania do wykonania: wiedzowe, quizowe, związane ze Krainą Łęgów Odrzańskich i okolicą. Ilość: kilkanaście, dostosowana na 2 godzin zabawy.
Konspekt gry terenowej
(na przykładzie innych gier, może ulec zmianie po wizji w terenie)

Uwagi wstępne.
1. Gra terenowa powinna być absorbująca, pokazywać ciekawe obiekty, odkrywać historię i dziedzictwo miejsc, a przy okazji dostarczyć zabawy i rozrywki. Grom terenowym nie służą dłużyzny. Lepiej żeby było krócej a dynamiczniej niż długo i nudnawo. Ważnym elementem będzie wizja lokalna w terenie wybór najciekawszych elementów itp.

Ilość startujących drużyn: od dwóch do czterech.
Liczebność drużyn: dowolna, choć optymalne będą zespoły sześciu -, siedmio-, ośmioosobowe.
Start gry: do ustalenia na miejscu
Drużyny losują nazwy, wybierają swoich kapitanów.
Prowadzący rozdaje drużynom koperty startowe i informuje, że gra się właśnie rozpoczęła, życzy powodzenia i odchodzi. Drużyny otwierają koperty. Pierwsze, co znajdują w środku, to regulamin gry. Oto jego główne założenia:

1.Waszym zadaniem jest:
a. odnalezienie jeszcze TRZECH/CZTERECH KOPERT Kierunkowych.
b. zdobycie jak największej liczby punktów.
c. dotarcie na metę i oddanie punktowanych zadań w przeciągu 2 godzin od rozpoczęcia gry.
2. Gdzie jest meta? Tego nie możemy zdradzić.
3. A owe cztery koperty? Wasza głowa w tym, żeby je odnaleźć.
4. Uwaga: znajdując poszczególne koperty, zabieracie wyłącznie te, które są oznaczone nazwą waszej drużyny! Nie pomylcie się!
5. W każdej kopercie znajdziecie karty zadań, a także różne inne, mniej lub bardziej przydatne materiały. Karty zadań będą dwojakiego rodzaju:
a. Karta z zadaniem kierunkowym. Jego rozwiązanie nie przyniesie wam żadnych korzyści punktowych, ale dowiecie się, gdzie szukać kolejnej koperty.
b. Karta lub karty z zadaniami punktowymi. Ich rozwiązanie przyniesie wam korzyści punktowe, a o to przede wszystkim chodzi.
6. Gdybyście w czasie zabawy jakimś cudem utknęli w martwym punkcie, pomóc może TELEFON ROZPACZY, czyli połączenie z numerem 666-666-666. Do wykonania telefonu rozpaczy upoważniony jest wyłącznie kapitan drużyny. Koszt takiego połączenia to jedyne minus 10 punktów do klasyfikacji końcowej. Ale czy warto? Może nie warto?…
7. Głównym kryterium decydującym o zwycięstwie w grze jest nie czas przybycia na metę, lecz suma zdobytych punktów. Tylko w przypadku remisu na czołowych miejscach kryterium dodatkowym będzie czas oddania zadań na mecie.
8. Dobrej zabawy! Pamiętajcie, że jesteście drużyną!

Proponuję ukrycie owych czterech kopert w następujących lokalizacjach:
Lokalizacja A: Po wizji lokalnej
Lokalizacja B: Po wizji lokalnej
Lokalizacja C: Po wizji lokalnej
Lokalizacja D: Po wizji lokalnej
Rozmieszczenie lokalizacji na mapce:
Po wizji lokalnej

Żeby nie było narzekania, że ci mieli łatwiej, a ci trudniej, gra będzie sprawiedliwa ☺ Sprawiedliwość zapewnię w następujący sposób:
1. Wszystkie drużyny odwiedzą te same punkty, ale w różnej kolejności, czyli np.
drużyna 1: koperta startowa  A – B – C – D – meta.
drużyna 2: koperta startowa  B – D – C – A – meta itd.
2. Na początku przeprowadzimy losowanie, zatem los zadecyduje, że np. drużyna 1 najpierw trafi do Lokalizacja A, a drużyna 3 do Lokalizacji C itd.
3. Zadania punktowane wszystkie drużyny będą znajdować w tej samej kolejności. Czyli jeśli np. będzie karta z zadaniem „FOTOZAGADKI”, to każda z drużyn znajdzie tę kartę w tej samej kolejnej kopercie (np. drużyna 1 – w Lokalizacji A, drużyna 3 – w lokalizacji C itd.).
To z grubsza tyle, jeśli chodzi o samą mechanikę gry.
Jakie zadania przewiduję dla drużyn?
Zadaniem kierunkowym będzie zawsze krzyżówka lub wykreślanka – w miarę nietrudna, taka normalna, dla każdego, z hasłem, które będzie podpowiadać miejsce ukrycia kolejnej koperty. Natomiast zadania punktowane będą różne. A to rebusy, a to fotozagadki. Będzie coś do policzenia. Trzeba będzie odwiedzić teren dookoła wsiąść do kajaku przepłynąć i wyniuchać to i owo. Trzeba będzie wykazać się wiedzą o Odrze i Wrocławiu. Trzeba będzie przyjrzeć się detalom architektonicznym. Jakoś wykorzystamy stare zdjęcia itp. Czyli zadania takie, żeby się działo, żeby się trochę ruszyć, ale i żeby się pośmiać. Odgadnięcie gdzie jest meta będzie zaszyfrowane. Żeby uzyskać klucz do szyfru trzeba będzie przypłynąć kajakiem do miejsca jego ukrycia.

OFERTA NA ANIMACJE PLENEROWE I NIEPLENEROWE
GRUPA ANIMACYJNA JACEK I AGATKA
Oferuje doskonałą formę spędzania czasu wolnego dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Zajęcia mogą być organizowane w każdych warunkach terenowych, niezależnie od pory roku oraz w każdych warunkach lokalowych (np. w sali wykładowej, gimnastycznej, w świetlicy, na boisku, na estradzie, itp.).
Zapewniają zajęcia podczas festynów, imprez okolicznościowych, szkoleń, zajęć wakacyjnych i feryjnych dla dzieci, urodzin, spotkań integracyjno- szkoleniowych organizowanych przez firmy, ngo, instytucje kultury i samorządy.
Prowadzą również warsztaty dla przyszłych animatorów!!!.
Organizują szereg zabaw, które każdemu dostarczą niezapomnianych wrażeń, radości i masę śmiechu. Wiele z naszych gier uczy pracy zespołowej, poprawia komunikację i relacje w grupie np. uczniów lub pracowników, integruje ją, poprawia koncentrację, logiczne myślenie , sprawność fizyczną i motoryczną. Oprócz gier i zabaw proponujemy również konkurencje sprawnościowo – umiejętnościowe o charakterze rekreacyjnym, a także zabawy do muzyki. Prowadzimy bale, spotkania mikołajkowe, andrzejkowe i wiele innych. Podczas animacji wykorzystujemy przedmioty codziennego użytku oraz własnoręcznie wykonane drewniane zabawki i sprzęty.
Zajęcia prowadzi dwoje wykfalifikowanych animatorów, którzy swoją przygodę rozpoczęli jako Animatorzy Krainy Łęgów Odrzańskich. Nieustannie rozwijają swoje umiejętności i pasję do gier i zabaw, Jacek został terapeutą zajęciowym. Posiadają szerokie doświadczenie w pracy z osobami z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz z grupami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.

Przykładowe zajęcia:

Nazwa zabawy: WARSZTATY BANIEK MYDLANYCH
Wielkość grupy/ilość osób: OD 1 DO 15
Wiek uczestników: od 2 lat
Czas trwania: OKOŁO 30 MIN
Pomoce: –
Miejsce /Teren: teren otwarty (min.20 m2)
Nagrody: nie
Opis: Uczestnicy warsztatów, pod kierunkiem animatora samodzielnie uczą się robić duże bańki mydlane.
Moduł outdoor:
– warsztaty baniek mydlanych
– BAMP
– RYNNY (2 drużyny x 3 os.)
– dysk golf (min. 2 osoby lub 2 drużyny)
– „siatkówka wodna” (4 osoby)
– MULTI BRAMKA (2 gry zręcznościowe)
– gigantyczna JENGA (2 osoby lub 2 drużyny)
– kręgle MÖLKY (2 osoby lub 2 drużyny)
– BULE (od 2 do 4 osób)
– wyścigi w galotach (2 drużyny x 3 osoby)
– wyścigi gąsienic (2 drużyny x 3 osoby)
– narty Bolka (2 drużyny x 3 osoby)
– kubki z wodą
– 4 w linii (2 osoby, ewentualnie 2 drużyny po 2 osoby)
– KERPLUNK (min. 2 osoby lub 2 drużyny po 2 osoby)
– „BUCZEK” (1 osoba)
– BUDOWA WIEŻY (grupa 6 lub 12 osób)
– LUDZKIE HIPOPOTAMY (4 drużyny po 3 do 5 osób)
– WYŚCIGI LUDZKICH TACZEK ( drużyna 2 osoby)

Moduł indoor:
– BAMP
– RYNNY (2 drużyny x 3 os.)
– 4 w linii (2 osoby, ewentualnie 2 drużyny po 2 osoby)
– KERPLUNK (min. 2 osoby lub 2 drużyny po 2 osoby)
– „BUCZEK”
– BUDOWA WIEŻY (grupa 6 lub 12 osób)
– gigantyczna JENGA (pod warunkiem wykładziny)
– wyścigi w galotach (2 drużyny x 3 osoby)
– wyścigi gąsienic (2 drużyny x 3 osoby)
– LUDZKIE HIPOPOTAMY (4 drużyny po min. 3 do 5 osób)
– WYŚCIGI LUDZKICH TACZEK ( drużyna 2 osoby)

Zajęcia edukacyjne i animacyjne, szkolenia
(Fundacja EDUSILESIA)
Przyrody nie da się nauczyć w czterech ścianach, dlatego najbardziej lubimy zajęcia edukacyjne w terenie, ale chętnie odwiedzamy szkoły i przedszkola i przywozimy przyrodę bezpośrednio do Was.

Uczymy aktywnie, wykorzystując różne
metody – od zabawy, przez ćwiczenia
(np. orientacja w terenie, tropienie
zwierząt, badania wody, obserwacje
i proste eksperymenty), warsztaty,
rebusy, wielkoformatowe gry plenerowe,
questy pogadanki i prezentacje.

Propozycje działań:

Śladami Wilczych Tropów

W związku z weryfikacją wytyczonych ścieżek turystycznych na terenie Gminy Jemielno proponujemy szkolenie i warsztaty dla seniorów z wdrożenia i uatrakcyjnienia ścieżek turystycznych polegające na:
1. Warsztatach teoretycznych przygotowujących do zabawy pierwszego wyjścia w teren aby
móc pobawić się w poszukiwaniu przyrodniczych ciekawostek dla danej grupy wiekowej, zapoznanie uczestników z historią regionu, walorami przyrodniczymi i ciekawostkami z danego terenu. Na zajęciach uczestnicy będą mogli popracować z mapą.
2. Następnie odbędzie się część praktyczna w terenie, czyli wycieczka krajoznawcza połączona
z zajęciami jakie może uczestnik zrobić podczas spaceru, np. w poszukiwaniu tropów zwierząt ( przy okazji wykonania odlewu z gipsu znalezionego przez siebie tropu zwierzęcych odcisków, robienie zdjęć roślinom, zwierzętom) dzięki takim zajęciom inaczej można spojrzeć na przyrodę nas otaczającą.
3. W czasie wycieczki uczestnicy mogą spróbować sporządzić mapkę poglądową danej trasy, na której będzie można zaznaczyć czas przejścia ścieżki, opisać trudności na ścieżce, zaznaczyć ciekawe miejsca przy których warto się zatrzymać aby coś ciekawego obejrzeć itp.
4. Ostatnim działaniem byłoby spotkanie w schronisku i praca w grupach nad poglądową mapką wybranej trasy przez seniorów.
Czas realizacji: 3 dni po 3 godz. Dziennie

Maksymalna ilość osób do 30, może być więcej ale wówczas jakoś takich zajęć jest dużo gorsza bo nie z każdym uczestnikiem można popracować.
Seniorzy lubią jak są zauważalni na zajęciach wysłuchani więc jak za duża grupa to po prostu jest gorszy kontakt.

Wyjścia w teren na podglądanie przyrody też im mniejsze grupy tym ciekawsze zdjęcia więc przy wyjściach w teren na spacery edukacyjne maksimum 25 osób.
Jeżeli wyjścia w teren typu, rowery, zwiedzanie okolicy, przejścia po ścieżkach edukacyjnych to do 30 osób jest jak najbardziej wskazana.

Questy, Geocaching, ścieżki i nie tylko

Edukacja i turystyka mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego stosujemy rozwiązania łączące te obszary. Pomożemy zatem w stworzeniu coraz popularniejszych wypraw odkrywców (questów) czy skrytek geocachingowych, jak i chętnie podzielimy się wiedzą na ten temat. Mając dość nudnych, sztampowych, „przegadanych” tablic edukacyjnych, zaprojektujemy kolorowe, ciekawe i dostosowane do konkretnego miejsca. Inteligentne, zabawne publikacje edukacyjne o przyrodzie i regionie wszelkiego formatu należą do naszych ulubionych zajęć. Chętnie podejmiemy się także innych wyzwań edukacyjno-turystyczno-przyrodniczych.

Propozycje działań
Geocaching i questing w Krainie Łęgów Odrzańskich

1. Organizacja szkoleń dotyczących aktywnej turystyki terenowej i możliwości
ich wykorzystania do edukacji przyrodniczej, historycznej, kulturowej,
rozwijania idei poznawania małych ojczyzn. Przedstawienie i omówienie:
o geocachingu,
o questingu,
o idei gier terenowych.
Szkolenia dotyczące zarówno teorii geocachingu i questingu (wprowadzenie
teoretyczne, obowiązujące zasady, podział questów, metolodologia ich
tworzenia, najczęściej popełniane błędy itd.), jak i wiedzy praktycznej (jak
skonfigurować smartfon do geocachingu, jak poszukiwać skrzynek w terenie i
jak je zakładać, przejście przykładowego questu).
ilość szacunkowy koszt brutto

Szkolenie 6-godzinne (teoria 3 godziny, praktyka – 3 godziny)